·
Banvit için önerimizi “Endekse Paralel Getiri” den
“Endeksin Üzerinde Getiri”ye yükseltiyoruz. Şirket için 12 aylık yeni hedef
fiyatımızı %10’luk düşüşle TL3,90’a indiriyoruz. Yeni hedef fiyatımız 12 aylık
dönemde %41 yukarı potansiyel taşıyor.
·
Artan Arap bölgesi ihracatı her ne kadar satışlara olumlu
katkı sağlasa da, karlılık açısından yurtiçi pazara göre oldukça düşük marja
sahiptir.
Bu da şirketin genel karlılığına olumsuz yansımaktadır. Hedef fiyatımızda
yaptığımız %10’luk indirimin ana sebebi de budur. Hisse 2012T 5,1x ve 2013T
6,2x F/K çarpanlarıyla işlem görürken bu oranlar uluslararası benzerlerine göre
sırasıyla %57 ve %28 gibi hatırı sayılır bir iskontoya karşılık geliyor.
·
2Ç12’den itibaren tavuk eti fiyatlarında artış
bekliyoruz. 2012’nin
ikinci çeyreğinden itibaren turizm ve mangal sezonunun başlamasıyla birlikte
hem talep hem de fiyat tarafında yeniden bir yükseliş görmeyi bekliyoruz. Yem
maliyetlerindeki artışın tavuk fiyatlarını yukarıda tutacağını düşünüyoruz.
Diğer taraftan 4Ç10 - 1Ç11 döneminde düşen kırmızı et fiyatlarına paralel düşük
seyreden tavuk eti fiyatlarında, 2012’de olumlu baz yıl etkisinin görülmesini
bekliyoruz.
·
Yükselen hammadde maliyetleri karşısında, Banvit silo
yatırımının meyvelerini toplamaya başladı. Banvit 3Ç11 boyunca çiftçilerden toplu gerçekleştirdiği buğday ve mısır
alımlarıyla yem stoklarını güçlendirdi. Şirket silo yatırımları sayesinde
sağladığı yüksek depolama kapasitesinin meyvelerini düşük maliyetle tuttuğu yem
sayesinde toplamaya başladı. Yönetim, 4 aylık yem ihtiyacının bu sayede
karşıladığını belirtirken, hammadde maliyetlerinde yaşanacak artışlara karşı da
korunma sağlandığını ifade ediyor. Maliyetler üzerindeki bu kontrolün
önümüzdeki çeyreklere olumlu yansımasını bekliyoruz.
·
Kırmızı ette kapasite
artırımı devam ediyor. Banvit, kırmızı et
stratejisine göre iç piyasadan yüksek maliyetle satın alma ve stok tutarak besleme yerine, ucuz
canlı süt dana ithali (100-200kg) gerçekleştirerek 500-600kg’a kadar besleme
yolunu tercih ediyor. Kırmızı et segmentinde 12 aylık bir döngü olduğu ve
Banvit’in Şubat 2011’de süt dana ithalatına başladığı göz önüne alındığında,
kırmızı etin Banvit finansallarına olumlu katkısının 2Ç12 başında
görülebileceğini düşünüyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder