7 Mayıs 2013 Salı

KOZA ALTIN Analizi

Koza Altın için yeni fiyat hedefimiz 45.6TL ile 32%’lik toplam getiri potansiyeli sunuyor. Koza Altın için hedef fiyatımızı altın fiyatlarında yaptığımız aşağı yönlü revizyon (7-8%) sonrasında 52.9TL’den 45.6TL’ye indiriyoruz. Uzun dönem altın fiyat varsayımımız USD1,200/ons’tur. Bu sene 4Ç’de devreye girmesini beklediğimiz Himmetdede (20K ons), Çukuralan’da altın tenörünün iyileşmesi ve Coraklık Tepe ‘den Ovacık tesisine beslenecek olan yüksek tenörlü (9.2 g/t) altın üretimi ile birlikte şirketin operasyonel performansında yılın 2. yarısında iyileşme öngörüyoruz.
Operasyonel tesislerde üretim artış potansiyeli. Bu sene için üretimde 5%’lik bir artış ve 2014 için ise 7%’lik artış öngörüyoruz. Ancak şirket Çukuralan rezervlerindeki yüksek artış sonrası bu bölgede üretim tesisi kurma hazırlıkları içerisindedir. Muhtemelen yılın ikinci yarısında başlayabilecek inşaatla birlikte (üretim 2Y14) Ovacık-Çukuralan bölgesinden yıllık üretim 2015 senesinde 220K ons seviyesine gelebilir (2013 beklenti 150K ons). Ayrıca 2014 yılı sonunda bitmesi beklenen Mastra tesisindeki üretim, maden arama çalışmalarını oldukça iyi gitmesiyle birlikte 2015 yılına sarkabilir
Yeni projelerle birlikte üretim 650K+ onsa çıkabilir. Şirket Söğüt ve Mollakara’da yapmayı planladığı yeni üretim tesisi, Çukuralan’a yapılması planlanan tesis ve 2013 sonunda devreye girecek olan Himmetdede üretim tesisiyle birlikte yıllık üretim miktarını 2016 yılında 650K onsa çıkarma potansiyeli taşımaktadır (2012: 338K ons). Altın fiyatlarındaki son dönemde düşme şirketin kaynak ve rezervlerine etkisinin oldukça kısıtlı olacağını düşünmekteyiz. 
Değerleme çarpanları cazip seviyede. KOZAL net aktif değerine göre 1.3x değerleme çarpanında işlem görmekte olup tarihsel ortalamasına göre 20% iskontoludur. Yurtdışındaki benzer şirketlere göre hisse 2013 F/K bazında 48% iskontolu işlem görmektedir. 12 aylık fiyat hedefimiz 1.6x F/NAD çarpanını işaret etmektedir. 
Koza Anadolu’da risk/getiri potansiyeli cazip, 52% getiri potansiyeli. KOZAA şu anki net aktif değeri (NAD) ve hedef NAD’e göre 43% ve 53% oranında iskontolu işlem görmektedir. Bizce bu seviyeler şirketin Konak bölgesinde geliştirmekte olduğu bakır madeninden gelebilecek potansiyeli fiyatlamamaktadır. Hisse sene başından itibaren endeksin 31% altında getiri sağlamış olup bu performansın Konak bölgesinde arama çalışmalarının hızlanması ve sene sonunda yayınlanması beklenen rezerv raporu ile tersine çevrilmesini bekliyoruz. Hisse için hedef fiyatımız olan 6.84TL 52%’lik bir getiri potansiyeli taşımaktadır.
 
ykb ytr

Hiç yorum yok: