12 Mart 2013 Salı

Şirket Raporu: Turkcell

Yeni üyeler Yönetim Kurulu sorununu çözecek mi?
SPK Turkcell’in yönetim kuruluna üç yeni bağımsız üye atadı. SPK Turkcell yönetim kurulu üyelerinden Mehmet Bülent Ergin (Çukurova Grubu), Tero Erkki Kivisaari (Telia Sonera) ve Oleg Adolfoviç (Alfa)’ı yönetim kurulu üyeliği görevinden alarak yerlerine Ahmet Akça, Atilla Koç ve Mehmet Hilmi Güler’i atadı. Şirketin yönetim kurulu tarafından yeni bağımsız üyeler seçilinceye kadar bu kişiler görevlerini sürdürecekler. Hatırlatmak gerekirse 2012 yılının Eylül ayında yayınlanan SPK’nın son tebliğine göre eğer halka açık şirketler 30 Haziran 2012 tarihine kadar bağımsız üye atamazsa ve esas sözleşmesini değiştirmez ise, SPK bağımsız üye adayı seçebilir ve şirket ana sözleşmesini değiştirinceye kadar ve yeni bağımsız üye seçinceye kadar bu kişiler görevlerini sürdürebilirler.

Yeni yönetim kurulunun Genel Kurul’u toplamasını bekliyoruz. Çukurova Holding, şu anki bağımsız üye Colin Williams ve yeni bağımsız üyeler ile birlikte 5/7 olan karar yeter sayısına erişiyor. Çukurova’nın Turkcell’deki %13.8 oranındaki hissesini muhafaza edebilmesi için gerekli olan finansman ihtiyacı göz önüne alındığında bağımsız üyelerle hareket edeceği ve Genel Kurul’un toplanıp temettü dağıtım kararı alınması için olumlu oy kullanacağını düşünüyoruz. Bu sebeplerden dolayı Turkcell’in yönetim kurulunun temettü dağıtım önerisi için Genel Kurul’un toplanması için çağrıda bulunması muhtemel.

Turkcell Holding’in tutumu Genel Kurul’da çok önemli olacak. Mevzuata göre Genel Kurul en erken yönetim kurulunun kararından üç hafta sonra toplanabilir. %51 hisse ile Turkcell Holding Turkcell’in en büyük hissedarı. Bu nedenle Turkcell Holding’in oyu Genel Kurul’da çok önemli olacak. Turkcell Holding yönetim kurulunda yedi üye bulunuyor: Çukurova’dan iki kişi, Alfa’dan iki kişi ve Telia Sonera’dan üç kişi. Hatırlanacağı gibi 29 Haziran 2012 tarihinde Genel Kurul Telia Sonera ve Altimo temsilcileri katılmadığı için yapılamamıştı.

Bu sefer farklı olacak mı? Biz bu sefer çözüme ulaşılabileceğini düşünüyoruz. Çünkü özellikle Privy Council Çukurova’nın Turkcell’deki %13.8 oranında hissesini korumak için Alfa’ya olan borcunu (yaklaşık 1.6 milyar dolar ile 2.5 milyar dolar arasında olması bekleniyor) ödemesi yönünde karar aldıktan sonra Telia’nın Alfa ile birlikte hareket etmesi için herhangi bir neden görmüyoruz. Telia Sonera tarafından gelen açıklama da bizim görüşümüze paralel. Onlar da SPK’nın kararından memnun olduklarını ve Genel Kurul ve temettü dağıtımı üzerine odaklandıklarını belirtti. Alfa Çukurova’nın temettü almasını engellemek için Genel Kurul’un toplanmasının önünü kesmeye çalışabilir fakat bunun için Alfa’nın tek başına oyu yeterli değil. Sonuç olarak, Turkcell’in en erken Nisan gibi temettü dağıtabileceğini düşünüyoruz.

Toplamda 2.9 milyar TL temettü tahminimiz var. 2011 yılında Turkcell’in yönetim kurulu 2010 yılı karından 1.3 milyar TL temettü dağıtımı için karar aldı. Fakat yönetim kurulundaki anlaşmazlıklar nedeniyle Genel Kurul’da onaylanmadı ve temettü dağıtılamadı. 2012 yılında ise Genel Kurul toplanamadı. 2011 yılı karından %50 temettü dağıtım oranını baz alarak 592 milyon TL temettü dağıtılmasını bekliyoruz. 2012 yılından ise yine %50 temettü dağıtım oranı ile 1 milyar TL temettü dağıtılmasını öngörüyoruz. Bizim toplam temettü tahminimiz olan 2.9 milyar TL %11 oranında temettü verimine işaret ediyor. Eğer %75 temettü dağıtım oranı baz alınır ise temettü verimi %16’ya kadar çıkabilir.
 
iş yatırım

Hiç yorum yok: