31 Temmuz 2012 Salı

TCELL - NÖTR - NÖTR TAVSİYEMİZİ SÜRDÜRMEKTEYİZ!

TCELL için NÖTR tavsiyemizi sürdürmekteyiz. Şirket için hisse başına TL10.0 olan hedef değerimizi TL10.90’a çıkardık ve bu da %6.3 yukarı potansiyele işaret etmektedir. Hedef değerdeki artış genel olarak daha önce %10.7 olarak kullanılan risksiz getiri oranını %9.7’ye düşürmemizden kaynaklandı. TCELL’de gündem aynı; ortaklar arasındaki uyuşmazlıklar devam ediyor; SPK düzenlemelerine uyum sağlanamadı; temettü ve hisse geri alımı katalizör ancak genel kurul onayı gerektirmektedir. Şirketin ilk çeyrekte açıkladığı beklentilerin üstünde finansal sonuçların ardından 2ç12’de de beklentilerden güçlü rakamlar açıkladı. Bu sonuçların ardından yönetim 2012 hedeflerini yukarı yönlü revize etti. Şu aşamada TCELL 2012 için TL10.1-10.3mr aralığında net satış, TL3.05-3.20mr aralığında FAVÖK hedeflerken bu da %29.7 ve %31.1 aralığında FAVÖK marjına işaret etmektedir.
Güçlü net satış büyümei ses ve data gelirleri ile desteklendi…
TCELL bu çeyrekte en yüksek 2. çeyrek satışını elde etti. Konsolide net satışlar bu çeyrekte bir önceki çeyreğe paralel (yıllık %12.5) büyüme sergiledi. Türkiye gelirleri bu çeyrekte yıllık

%9 büyüme sergilerken, iştiraklerin büyümesi yıllık %37 olarak gerçekleşti. TCELL Türkiye’de ses gelirlerindeki %8 ve mobil internet & servis gelirlerindeki %18 büyümeden olumlu etkilendi. Türkiye’de TCELL’in şebekesindeki artan akıllı telefon sayısı data ve servis gelirlerini olumlu etkilerken halen daha sınırlı akıllı telefon penetrasyonu (müşteri bazının %15’i) önümüzdeki dönem için güçlü bir potansiyele işaret etmektedir. Yılın ilk yarısında elde ettiği güçlü satış verilerinin ardında TCELL için 2012 net satış tahminimizi %2 arttırarak TL10.2mr’a revize ettik.
Yeni hedefler daha düşük marja işaret ediyor…
TCELL’in elde ettiği net satış rakamı güçlü bir büyümeye işaret ederken, artan fiyat rekabeti nedeniyle marjlar geçen yılın aynı dönemine göre daralmıştır. FAVÖK bu çeyrekte %8 büyürken, geçen yılın aynı döneminde %31.6 olan FAVÖK marjı bu çeyrekte %30.4’e gerilemiştir. Pazarlama giderlerinde yavaşlamaya rağmen marjlardaki daralma “her yöne” tarfilerin arması nedeniyle arabağlantı giderlerindeki yükselişten kaynaklanmaktadır. TCELL’in yeni hedefleri daha yüksek büyümeye işaret ederken FAVÖK marjı açısından daha düşük marjlara işaret etmektedir.
Abone bazını korumaya kararlı…
Artan rekabete rağmen TCELL bu çeyrekte en fazla abone kazanan operatör oldu. Şirket bu çeyrekte 536 bin yeni faturalı abone kazanımının katkısı ile toplamda 192 bin yeni abone elde ederken, Vodafone Türkiye ve Avea her ikisi aynı dönemde 100’er bin yeni abone elde etti. Sonuç olarak, TCELL bu çeyrekte abone bazında yıllık %2 büyüme elde ederken, faturalı abonelerin toplam abone içindeki artan payı sayesinde abone başına aylık ortalama gelirde %5.6 büyüme gerçekleşti. Ancak faturalı abonelerden elde edilen abone başına aylık gelir rakamı artan rekabetten olumsuz etkilendi ve yıllık 1.3% düşüş gösterdi.
Tera Menkul

Hiç yorum yok: