2 Mart 2012 Cuma

PERAKENDE SEKTÖRÜ 02/03/2012

Organize perakende sektörü büyüme trendini sürdürüyor…

AMPD verilerine göre organize perakende sektörü Oca’12’de 9% büyüme sergiledi. Bilidiği gibi sektörün büyüme oranı 2011 yılında da 9% olarak gerçekleşmişti (2010 yılı büyüme oranı 3%). Diğer taraftan güven endeksi aylık bazda bir miktar iyileşme gösterse de hala negatif bölgededir.

Alt segmentler bazında baktığımızda organize gıda perakendesi Oca’12’de 3% büyüme sergilerken, gıda dışı tarafta büyüme yıllık 17% olarak gerçekleşti. Hazır giyim segmenti ise bu ay yıllık bazda 21% büyüme sergiledi.

Diğer taraftan Nielsen verisi Ara’11’de hızlı tüketim ürünleri cirosunun bir önceki aya göre yatay kaldığına işaret ederken, sektör 2011’i 11% büyüme ile kapadı.

Güven Endeksi iyileşiyor fakat hala negatif…

Gelecek 3 aya ilişkin sinyaller veren mevsimsellikten arındırılmış TEPAV Perakende Güven Endeksi (TEPE) Şub’12’de negatif 0.9 olarak açıklanırken geçen ay negatif 1.8 olan veriye göre iyileşme gösterdi. Ancak geçen yılın aynı dönemindeki değerin 6.5 puan altında kalmıştır..

Diğer taraftan Şub’11’de AB-27 Perakende Güven Endeksi negatif 12 olarak açıklanırken bir önceki aya göre negatif 14 olan veriye göre iyileşme göstermiş oldu. TEPE ile  AB-27 Perakende Güven Endeksi arasındaki çift haneli fark bu ay da kroundu.

MGROS ve BOYNR’i beğenmekteyiz…

İzleme listemizdeki perakende hisseleri için mevcut tavsiyelerimiz hedef fiyatlarda herhangi bir revizyona gitmeden sürdürmekteyiz. MGROS’u (supermarket ve hipermarket) indirim mağazaları zinciri “Sok” satışı nedeniyle kaybedilen büyümeyi yeni format mağazalar ile telafi etmesini beklediğimizden ve “Sok” satışı sonrası konsolide marjlarda iyileşme gözlemlediğimizden beğenmekteyiz. Şirket 2011 yılında 11% büyüme elde ederken 2012 yılında da bu oran sürdürülecek (2012 yılı için ciro hedefi TL6.4mr).

BOYNR (departmanlı mağaza zinciri) 2011 yılında 19% büyüme elde ederken 2012’deki büyüme de benzer olacak. Şirket son dönemde en yakın rakilerinden YKM’yi satınalmak için anlaşmaya vardı. YKM’nin bilanço verileri ve faaliyet marjları henüz açıklanmadığından bu satınalmanın BOYNR üzerinde net etkisini daha sonra değerlendirmiş olacağız ancak YKM’nin şu aşamada BOYNR’in pazardaki konumunu güçlendirecek.

Hiç yorum yok: