1 Mart 2012 Perşembe

Müşteri Deneyimi Yönetimi Eğitimi "Akılda Kalan Başlıklar 5"

Modern pazarlamanın ünlü isimlerinden Jack Trout, pazarlama için vazgeçilmez olan “basitlik/sadelik” kavramının aynı zamanda müşteri deneyimi içinde oldukça önemli olduğunu belirtiyor. İşte Trout’un bazı düşünceleri ve örnekleri…;

Öncelikle, müşterilerin komplike değil, basit çözümlerden hoşlandığını söylüyor Trout. Örneğin Volvo’nun buna çok güzel bir örnek olduğunu, markanın kendisini karmaşık vaatlerle değil, sadece “güven” arayan müşterileri hedefleyerek oldukça büyük bir Pazar payı edindiğini belirtiyor. Yazar aynı zamanda insanların düşüncelerini ve hayat şekillerini değiştirmekten hoşlanmadıklarının da üstünde duruyor. Bunun en güzel örneklerinden birinin ise Coca- Cola olduğunu söylüyor. Marka kendini geliştirse ve yenilesede insanların algılarındaki imajını uzun senelerdir değiştirmeden koruyor.

Markaların müşteri deneyimi yaratması için enönemli noktalardan biri ise müşterilerin algılarının neresinde olduklarının ve onlar için ne ifade ettiklerinin açıkolması. Örneğin “JustDoIT/SadeceYap” sloganıyla bilinen Nike, aslında müşterileri  için “Dünyanın en iyi atletlerinin kullandığı marka” olarak konumlanmış durumda…

Dolayısıyla yeni reklam kampanyalarında bunun üzerine gidenNike’ın Pazar payının artması bir şans eseri değil…


Hiç yorum yok: