22 Şubat 2012 Çarşamba

Müşteri Deneyimi Yönetimi Eğitimi "Akılda Kalan Başlıklar 2"

Daha eğitim sırasında KLM firmasının Müşteri Deneyimi konusuna gelişirdiği çarpıcı bir örnek konuya cuk oturdu. Sosyalleşmenin son noktası diyebileceğimiz bu sosyal medya desteğini paylaşmak istedim;

Seyehatlerde Yan Koltuk Sohbetine Sosyal Medya Desteği

Çok değil 10 yıl öncesine kadar, uzun uçak ve otobüs yolculukları “Yolculuk nereye?” diye başlayan yan koltuk sohbetlerine sahne oluyordu.

KLM Havayolları bu sosyalleşme formunu bir üst seviyeye taşıyarak “Meet & Seat” uygulamasını başlatmış. “Meet & Seat”, online check-in yaparken Facebook veya Linkedin bilgilerinizi vererek sizinle aynı uçuşta olan kişileri görmenizi sağlayan yeni bir sistem.



Aynı uçuşta kimlerle birlikte olacağınızı ve hangi koltukta oturduklarını bile görebiliyor, kendi koltuğunuzu buna göre değiştirebiliyorsunuz!


“Meet & Seat” ile online check-in yaparken Facebook veya Linkedin bilgilerinizden hangilerini uçuşta yer alan diğer kişilerle paylaşmak istediğinizi seçebiliyorsunuz. Sizden sonra bilgilerini paylaşan kişilerin bilgisi size mail olarak geliyor. Böylece sizinle benzer zevkler-ilgi alanları olan veya aynı okuldan mezun olduğunuz birinin yanına oturmayı seçebiliyorsunuz. Ayrıca uçakta oturacağınız yeri uçuştan 48 saat öncesine kadar dilediğiniz kadar değiştirebiliyorsunuz, bu da dilediğiniz kişinin yanına oturma fırsatı tanıyor!

Henüz sadece Amsterdam, New York, San Francisco ve Sao Paulo arasında gerçekleşen uçuşlarda yer alan bu uygulama ile sosyal ilişki ağı yönetimine yeni bir boyut kazandıran bu KLM uygulaması çok başarılı.

Bakalım bu uygulama Türk insanına nasıl etki edecek ?


Müşteri Deneyiminin Getirileri
  • Müşteri cüzdan payında artış
  • Müşteri kaybı oranlarında azalma
  • Toplam müşteri değerinde artış
  • Müşteri yaşam değerinde artış
  • Müşteri referanslarında artış
  • Müşteri şikayetlerinde azalış
  • Toplam müşteri tabanında artış
  • Yeni müşteri edinme maliyetinde azalış
  • Markanın güçlenmesi
  • İnovatif fikirlerde artış
  • Müşteri teşekkürlerinde artış

Hiç yorum yok: