19 Şubat 2014 Çarşamba

ASUZU Raporu - 19 Şubat 2014


  • Şirketin vergi dairesine gönderdiği rakamlar SPK’ya gönderdiği konsolide rakamlar için tam bir gösterge değil. Ancak ciro için bir gösterge olabilir. 2013 yılında vergi tablolarında şirket 649 mln TL ciro beyan etti, yani 2012 yılına göre %20 oranında güçlü ciro artışına işaret ediyor.
 
  • Hafif ticari araç sektöründe faaliyet gösterdiği segmentlerde pazarın önemli oyuncularından olan Anadolu Isuzu son yıllarda güçlü ciro artışları yakaladı. Son üç senede yıllık ortalama %28 ciro artışı yakalayan şirket 2013 yılı ilk dokuz ayında da cirosunu %15 artırdı.
 
  • 2013 ilk dokuz ayında karlılıkta da iyileşme oldu, brüt kar marjı 9A12’de %13 iken 9A13’te %17’ye yükseldi. Bu dönemdeki karlılık artışında Japon Yenindeki değer kaybı ve pick-up gibi daha karlı araç satışları etkili oldu. 
 
  • Şirketin üretim maliyetlerinin (motor ve diğer aksamlar nedeniyle) yaklaşık %40’ı Japon Yeni cinsinden. Şirket yurtiçinde sattığı pick-up’ları ise dolar cinsinden ithal etmekte. TL’nin sert değer kaybı nedeniyle önümüzdeki dönemlerde operasyonel karlılığın bir miktar zayıflaması beklenebilir. Otomotiv sektöründe olduğu gibi şirket de satışlarının yaklaşık üçte birini son çeyrekte gerçekleştirmekte, dolayısıyla son çeyrek yıllık performansı belirleyici olmakta.
 
  • Şirket son olarak 2013 Ağustos’ta Emniyet Genel Müdürlüğünün 8.4 mln TL bedelli 35 zırhlı küçük otobüs alım ihalesini (teslimatların 2013 son çeyreğinde yapılmak üzere) kazanmıştı, yıllık ciroya katkısı yaklaşık %1.5.
 
  • 2014’de yurtiçi otomotiv pazarında yaklaşık %10 daralma bekleniyor. Anadolu Isuzu cirosunun yaklaşık %85’ini yurtiçi satışlarından elde ediyor, dolayısıyla iç pazarın daralacak olması şirket için olumsuz. Şirketin en büyük ihraca pazarları ise Kuzey Afrika ve Avrupa, bu pazarlarındaki talepteki canlanma ise şirket için sınırlı ölçüde olumlu olabilir.
 
  • Şirket, Kartal’daki atıl arazisini 2013 Ağustos’ta 191 mln TL bedelle satmıştı, dolayısıyla 3Ç finansallarında 185 mln TL satış karı yazmıştı. Arsa satışı şirketin daha önce yüksek olan borçluluğunu azalttı, bundan sonraki dönemlerde faiz giderinin düşmesi ile net kar olumlu etkilenecek. 2013 Eylül sonu itibariyle şirket 93 mln TL net nakit pozisyonunda.
 
  • Ayrıca, her ne kadar bu konuda alınmış bir karar olmasa da, şirketin arsa satışından gelen nakdin bir kısmını 2014 yılında temettü olarak dağıtması mümkün. Borçluluğun azalmasıyla net karın olumlu etkilenecek olması da temettü dağıtımını destekleyecektir.
 
  • Daha önce Isuzu Motors International Thailand ile yaptığı anlaşma uyarınca Anadolu Isuzu zaten ithal edip Türkiye’de satışını yaptığı D-Max pick-up araçların 18 Şubat 2014’ten itibaren Türkiye’de üretimine başladı (yıllık 3000 adet üretim planlanıyor). Bu şirket için maliyetler anlamında olumlu bir gelişme olarak değerlendirilebilir.
 
  • Şirket hisseleri mevcut finansallarına göre (tek seferlik arsa satış karını düştükten sonra) 48x F/K ve 13x FD/FAVÖK çarpanlarıyla işlem görüyor; benzer şirketlerle karşılaştırdığımızda hissenin pahalı olduğunu söylemeliyiz.

Hiç yorum yok: