*Gıda perakendeciliği sektöründe her gelişmekte olan
ülke pazarı için küçük formatlı mağazaların başarıya ulaşacağını söylemek
mümkün değil. Bu raporda detaylı olarak analiz ettiğimiz pek çok önemli
faktörün yanısıra operasyonun gerçekleştiği ülkenin makro şartları da başarıya
ulaşacak formatın belirlenmesinde büyük önem taşımaktadır.
*Rusya ve Suudi Arabistan'da tercihimiz hipermarket ve
süpermarket formatları olurken, Güney Afrika'da süpermarket ve indirim
mağazalarıdır.Türkiye'de de özellikle son 10 yılda görüldüğü gibi özellikle
nufusun yoğun olması, göreceli olarak düşük kişi başı harcanabilir gelir, gıda
ürünlerinde net ihracatçı konumu, yüksek akaryakıt fiyatları ve düşük taşıt
sahipliği oranı nedeniyle indirim mağazaları formatının diğerlerine göre büyüme
şansının çok daha yüksek olduğuna inanıyoruz.
*Bu raporda Türkiye'de takip ettiğimiz hisseler arasında
Bizim en çok tercih ettiğimiz bölgesel hisseler arasında yeralmaktadır. Hisse
için 30.0TL hedef fiyat ile Endeksin Üzerinde Getiri önerimizi koruyoruz. Küçük
formatı sayesinde toptan mağazacılık segmentinde sağladığı rekabet avantajı ile
büyüme potansiyelinin yüksek olduğuna inanıyoruz. Migros için de 23.8TL hedef
fiyat ile Endeksin Üzerinde Getiri önerimizi koruyoruz. İlk yarı yılda
sektördeki zayıf büyümeye rağmen hızlı büyümesi ve başarılı mali sonuçları ile
dikkat çeken Migros'un özellikle önümüzdeki dönemde ana ortaklarının
hisselerini satma planlarının hisse için önemli bir olumlu faktör olduğunu
düşünüyoruz.
* Anadolu Efes (27.3TL) ve Kiler (3.30TL) için “Endeksin
Altında Getiri”, Tat Konserve (2.5TL), BİM (81.2TL), Coca Cola (34.0TL) ve
Ülker (8.9TL) için "Endeke Paralel Getiri" önerilerimizi koruyoruz.
HSBC
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder