21 Eylül 2012 Cuma

Gelişmekte Olan Ülkeler Tüketim Sektör Raporu

*Gıda perakendeciliği sektöründe her gelişmekte olan ülke pazarı için küçük formatlı mağazaların başarıya ulaşacağını söylemek mümkün değil. Bu raporda detaylı olarak analiz ettiğimiz pek çok önemli faktörün yanısıra operasyonun gerçekleştiği ülkenin makro şartları da başarıya ulaşacak formatın belirlenmesinde büyük önem taşımaktadır.
 
*Rusya ve Suudi Arabistan'da tercihimiz hipermarket ve süpermarket formatları olurken, Güney Afrika'da süpermarket ve indirim mağazalarıdır.Türkiye'de de özellikle son 10 yılda görüldüğü gibi özellikle nufusun yoğun olması, göreceli olarak düşük kişi başı harcanabilir gelir, gıda ürünlerinde net ihracatçı konumu, yüksek akaryakıt fiyatları ve düşük taşıt sahipliği oranı nedeniyle indirim mağazaları formatının diğerlerine göre büyüme şansının çok daha yüksek olduğuna inanıyoruz.
 
*Bu raporda Türkiye'de takip ettiğimiz hisseler arasında Bizim en çok tercih ettiğimiz bölgesel hisseler arasında yeralmaktadır. Hisse için 30.0TL hedef fiyat ile Endeksin Üzerinde Getiri önerimizi koruyoruz. Küçük formatı sayesinde toptan mağazacılık segmentinde sağladığı rekabet avantajı ile büyüme potansiyelinin yüksek olduğuna inanıyoruz. Migros için de 23.8TL hedef fiyat ile Endeksin Üzerinde Getiri önerimizi koruyoruz. İlk yarı yılda sektördeki zayıf büyümeye rağmen hızlı büyümesi ve başarılı mali sonuçları ile dikkat çeken Migros'un özellikle önümüzdeki dönemde ana ortaklarının hisselerini satma planlarının hisse için önemli bir olumlu faktör olduğunu düşünüyoruz.
 
* Anadolu Efes (27.3TL) ve Kiler (3.30TL) için “Endeksin Altında Getiri”, Tat Konserve (2.5TL), BİM (81.2TL), Coca Cola (34.0TL) ve Ülker (8.9TL) için "Endeke Paralel Getiri" önerilerimizi koruyoruz.

HSBC

Hiç yorum yok: