19 Ekim 2012 Cuma

Havacılık Sektör Raporu

* Türkiye’de havayolu yolcu sayısının önümüzdeki 5 yılda yıllık ortalama
%11 artış göstermesini ve global büyümeyi ikiye katlamasını bekliyoruz.
2012 sonunda ülkedeki tüm havalimanlarından yaklaşık 130 milyon yolcu geçecek olup, Ulaştırma Bakanlığı projeksiyonlarında göre bu sayının 2023’te 100 milyonu İstanbul olmak üzere 375 milyon yolcuya ulaşması beklenmektedir. Bunu sağlayacak faktörler arasında ekonomik büyüme, globalleşmeye bağlı olarak ticaret ve turizm bağlantılarının artması, Türkiye’de havayolunun ulaşımda henüz düşük payının bulunması, Türkiye’nin Doğu-Batı havayolu koridorundaki cazip lokasyonu, başta THY olmak üzere havayolu şirketlerinin sürdürdüğü filo genişlemesi ve rekabetin bilet fiyatlarında ulaşılabilirliği artırması yeralmaktadır.

* Bu büyümeye ilişkin olarak gerek THY, gerekse TAV Havalimanları güçlü bir yatırım imkanı sunmaktadır. THY büyümeyi sürükleyen filo genişlemesi ile daha doğrudan bir yatırım aracı olmakla birlikte, TAV’ın mevcut durumda değerleme olarak daha cazip bir fırsat sunduğuna inanıyoruz. TAV hisseleri yılbaşından bu yana İMKB’nin %21, THY hisselerinin ise %41 altında getiri sağlamıştır. Bu noktada, İstanbul’a yapılacak ve ihalesi yaklaşmakta olan 3. havalimanı konusunun değerleme üzerinde aşırı negatif etkide bulunduğuna inanıyoruz. Yeni havalimanının 2016 yılına hazır edilmesi hedefinin oldukça iddialı olduğunu, ilgili merciler tarafından da belirtildiği üzere TAV’ın İstanbul Atatürk Havalimanın’daki (AHL) haklarının korunmasını, bunun böylesine büyük bir ihaleye yabancı yatırımcıları çekmek ve başarılı sonuç elde etmek için gerekli olduğunu, Kasım’da şartnamenin açıklanmasıyla başlatılacak ihale sürecinde TAV’ın en iddialı katılımcılardan biri olmasını bekliyoruz. Ayrıca AHL’de tahminlerden yüksek gerçekleşmekte olan yolcu büyümesinin TAV için bu operasyonun değerini öne çekerek zaten artırdığına inanıyoruz.

* THY’nin büyüme ve karlılık görünümünü beğenmekle birlikte değerlemeye büyük ölçüde yansımış olduğunu, değerleme açısından TAV’a kıyasla daha az cazip konuma geldiğini düşünüyoruz. Ayrıca, petrol fiyatlarındaki zayıf öngörülebilirlik, yükselen değerlemeye paralel olarak halka arz / blok satış konusunun gündeme gelme ihtimali önümüzdeki dönemlerde baskı unsurları haline gelebilir. TAV’ın ise yolcu sayısına dayalı ciro artışı ve nispeten sabit maliyet yapısıyla daha öngörülebilir marj ve karlılık modeline sahip olduğunu düşünüyoruz.

* Revize ettiğimiz tahminlerimizle TAV için hedef fiyatımızı 11.4 TL’den
11.5 TL’ye, THY içinse 2014-2016 yıllarında filoya katılacak geniş gövdeli yeni uçak alımlarını da dikkate alarak 4.4 TL’den 4.7 TL’ye yükseltiyoruz.
TAV’daki 12 aylık daha yüksek getiri potansiyeli doğrultusunda TAV için “Endeksin Üzerinde Getiri”, THY için de “Endekse Paralel Getiri”
tavsiyelerimizi sürdürüyoruz. Genel olarak yolcu büyümesini olumsuz etkileyecek faktörleri (ekonomik krizler, salgın hastalıklar, global terör
vs) en önemli riskler olarak görüyoruz.
hsbc

Hiç yorum yok: