Uzun dönemdir dünyanın önde gelen zincirleride birbiri ardına ülkemize
geldi ve gelmeye devam ediyor. Aralarındaki en gözde görüş ise; “global düşün yerel
davran.”
ABD kaynaklı çok büyük bir dondurma zinciri şubesi… Yerli bir dondurma
zincirinin tam karşısında açılıyor. Başlıyorlar rekabete.
Bir gün uğrayıp dondurma almak istedik. İçeride gençler heyecanla
çalışıyor, yanlarında da yöneticileri. Çok fazla dondurma çeşidi vardı, ancak arka
duvardaki yazıda bir top dondurmanın hatırı sayılır bir fiyatı olduğuda yazıyordu.
Sonra anladık.
Tek bir top neredeyse portakal büyüklüğündeydi. Eh, en fazla iki
top alınırdı ozamanda fiyatı makul geliyordu.
Ancak tek topta tek çeşit olabiliyordu. Dondurma söz konusu olduğunda
kısıtlayıcı herhangi bir formülü anlamamıza olanak yoktu. Biz dondurmacı arabası
kültürüyle büyümüştük…
Biz itiraz ederken yönetici araya girdi ve açıklamasını yaptı.
Tektopta birden fazla çeşit olunca tatları karışıyordu. Ancak o zaman neden toplar
bu kadar büyüktü? Biz itirazlarımıza devamedince
yönetici sıkıldı ve son kozunu oynadı: “Beyefendi siz hiç
Amerika ’da dondurma yemediniz mi?”
Başımızdan kaynar sular döküldü. Kulaklarımıza inanamadık!!!
Dondurma almadan çıktık, bir daha da alma fırsatımız olmadı çünkü o zincir kapandı.
KISSADAN HİSSE
Müşterilerinize ders vermeye çalışmayın, uzun dönemde dersi siz
alırsınız.
Kurallarınızı mantıklı
koyun. Artık herşey müşteri için yapılıyor. Müşteri isteğine göre ve onun kolaylığı
için. Müşteri size değil, siz müşteriye uyacaksınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder