Alt Sayfalar

22 Mayıs 2012 Salı

Müşteri Deneyimi Yönetimi - Dondurma Zinciri

Uzun dönemdir dünyanın önde gelen zincirleride birbiri ardına ülkemize geldi ve gelmeye devam ediyor. Aralarındaki en gözde görüş ise; “global düşün yerel davran.”
ABD kaynaklı çok büyük bir dondurma zinciri şubesi… Yerli bir dondurma zincirinin tam karşısında açılıyor. Başlıyorlar rekabete.

Bir gün uğrayıp dondurma almak istedik. İçeride gençler heyecanla çalışıyor, yanlarında da yöneticileri. Çok fazla dondurma çeşidi vardı, ancak arka duvardaki yazıda bir top dondurmanın hatırı sayılır bir fiyatı olduğuda yazıyordu. Sonra anladık.

Tek bir top neredeyse portakal büyüklüğündeydi. Eh, en fazla iki top alınırdı ozamanda fiyatı makul geliyordu.

Ancak tek topta tek çeşit olabiliyordu. Dondurma söz konusu olduğunda kısıtlayıcı herhangi bir formülü anlamamıza olanak yoktu. Biz dondurmacı arabası kültürüyle büyümüştük…

Biz itiraz ederken yönetici araya girdi ve açıklamasını yaptı. Tektopta birden fazla çeşit olunca tatları karışıyordu. Ancak o zaman neden toplar bu kadar büyüktü?  Biz itirazlarımıza devamedince yönetici sıkıldı ve son kozunu oynadı: “Beyefendi siz hiç
Amerika ’da dondurma yemediniz mi?”

Başımızdan kaynar sular döküldü. Kulaklarımıza inanamadık!!! Dondurma almadan çıktık, bir daha da alma fırsatımız olmadı çünkü o zincir kapandı.
KISSADAN HİSSE

Müşterilerinize ders vermeye çalışmayın, uzun dönemde dersi siz alırsınız.

Kurallarınızı mantıklı koyun. Artık herşey müşteri için yapılıyor. Müşteri isteğine göre ve onun kolaylığı için. Müşteri size değil, siz müşteriye uyacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder