Büyümede yavaşlama Ramazan nedeniyle…
Türkiye’deki
toplam havayolu yolcu sayısı Tem’12’de %6.1 büyüyerek 14.9mn’a ulaştı ancak
Haz’12’ye göre büyümede yavaşlama gözlendi. Yavaşlayan büyüme rakamları
Ramazan ayından kaynaklanan negatif etkiye bağlıdır. Yurtiçi yolcu sayısı bu ay
yıllık bazda %4.6 artarken (bu oran Haz’12’de %11 büyüme şeklindeydi),
uluslararası yolcu sayısı ise %7.3 arttı (bu oran Haz’12 için %9.1 büyüme
şeklindeydi).
Havalimanları
açısından baktığımızda, TAVHL tarafından işletilen Atatürk Havalimanı’nın
(Türkiye’deki toplam yolcu sayısının %29’una hizmet veriyor) uluslararası yolcu
sayısındaki %16’lık büyüme sayesinde elde ettiği toplam %13’lük büyüme ile
liderliğini sürdürdüğünü görmekteyiz (bu oran Haz’12’de %24.7 şeklindeydi).
Diğer yandan, İstanbul’un ikinci büyük havalimanı olan Sabiha Gökçen ise
Tem’12’de yolcu trafiğinde %1.3’lük bir daralma yaşadı.
TAVHL’yi beğenmekteyiz...
TAVHL ve THYAO
için AL önerimizi sürdürmekteyiz. Diğer taraftan CLEBI için NÖTR önerimiz devam
ediyor.
TAVHL için
hedef değerimiz TL12.30 olup %29’luk bir yukarı potansiyele işaret etmektedir.
TAVHL THYAO’nun büyümesinden faydalanmaktadır. Diğer taraftan TAVHL zaten
kendine özgü bir yatırım hikayesine sahip; entegre iş modeli, yüksek operasyonel
kaldıraç, finansal öngörülebilirlik ve temettü ödemelerinin başlaması. Şirket
2012’nin ilk yarısı için %34’lük bir yolcu büyümesi yakalamış ve bu büyümeyi
Tem’12’de de sürdürmüştür. İzmir Havaalanı ve Medine Havaalanı’nın katılması
bir defalık olumlu etki yaratmıştır (düzeltilen büyüme oranı %20’nin
üzerindedir). Atatürk Havaalanı (TAV’ın toplam yolcu trafiğinin %66’sını
oluşturuyor) büyümeyi sürükleyen baş etmendir, buna Tunus’taki güçlü
toparlanmayı da katabiliriz. Çeyreklere baktığımızda, 2012’nin ilk çeyreğindeki
%35’lik büyümenin ikinci çeyrekte de sağlandığını
görüyoruz.
CLEBI için
hisse başına TL20.20 olan hedef değerimizi ve NÖTR olan tavsiyemizi koruyoruz.
Hindistan operasyonundaki düşük marjlar ve Frankfurt operasyonundaki olumsuzluklar
görüşümüzün temel dayanaklarıdır. Ancak şirketin Actera ile oluşturmayı
planladığı ortaklık kısa vadede en büyük katalizördür. Söz konusu ortaklık
kapsamında Çelebi Havacılık Holding A.Ş.("Holding") hakim ortağı
durumunda bulunan Çelebioğlu Ailesi grubun havacılık sektörüne ilişkin yurt
içinde ve yurt dışında büyümeye yönelik stratejik planı çerçevesinde; Aile'ye
ait, Holding sermayesini oluşturan hisselerin %100 ve CLEBI’nin sermayesini
oluşturan hisselerin % 22,63'ünün, sermayesi, oy hakları ve yönetim kontrolünün
Türkiye odaklı en büyük özel sermaye yatırım şirketi Actera Group ve Aile
tarafından eşit bir şekilde paylaşılacağı bir şirkete devri konusunda bağlayıcı
olmayan bir niyet mektubu imzaladı.
Buna göre efektif
olarak CLEBI’nin %77.3’ü, yeni kurulacak olan ve Celebi Ailesi ile Actera
tarafından eşit bir şekilde yönetilecek olan şirkete devredilecek ve bu nedenle
bu işlem çağrı gerektirebilir. Şirket ile ilgili yayınlanan son
raporumuzda da belirtildiği üzere şirketin artan uluslarası operasyonları ve
yüksek kaldıraç CLEBI’yi uygun bir satın alma hedefi haline getirmektedir.
Finansal olarak güçlü bir ortağın şirketin uluslararası genişlemesini
hızlandıracağını düşünmekteyiz.
Bunların yanısıra,
Mumbai’deki yurtiçi ve uluslararası kargo terminalleri için açılan ihalelerden
olumlu sonuçlar gelmesi ve Hindistan’da yer hizmetleri ile ilgili çıkarılan
düzenlemenin yürürlüğe girmesi beklentilerimizi olumlu yönde etkileyecektir.
Ayrıca şirket İspanyol Newco Airport Services’e ait 4 önemli İspanyol havalimanındaki
yer hizmetleri operasyonlarını satın almaktan vazgeçti. Bu gelişme
fiyatlamamızı değiştirmemiştir, nitekim fiyatlamamıza dahil edilmemişti.
THYAO için
belirlediğimiz hisse başına TL4.20’lik hedef değerimizi koruyoruz, bu değer
%29’luk bir yukarı potansiyele işaret etmektedir. THYAO’nun artan
operasyonel verimliliği, şirketin 2012 finansal verilerine yansıyacaktır
(yükleme faktörü Tem’12’de %82.3 olarak gerçekleşti, Tem’11’de bu oran %79.1
idi). Ancak petrol fiyatlarının yüksek seviyesi nedeniyle daha temkinliyiz.
2012 yılı için varil başına $105’lik bir petrol fiyatı varsaymamıza rağmen,
fiyatların son günlerde bu seviyelerin yaklaşık %10 üzerinde seyrettiğini
görüyoruz. Nitekim petrol maliyetleri toplam gelirlerin %35’ine denk
gelmektedir.
Yolcu sayısı
bakımından, şu ana kadar THYAO 2012 hedefi olan %17’lik artış hedefinin önünde.
THYAO Tem’12’de yolcu sayısında %15 büyüme sağladı, böylece 2012’nin
ilk yedi ayında %19 büyümüş oldu. THYAO yılın geri kalanında %14.7 büyürse
hedefini gerçekleştirmiş olacak. Bizim THYAO için 2012 yılı yolcu büyümesi
tahminimiz %17.5 olup, bu orana ulaşması için THYAO’nun yılın geri kalanında
%15.6 yolcu büyümesi sergilemesi gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder