Alt Sayfalar

14 Ağustos 2012 Salı

HAVACILIK SEKTÖRÜ VERİLERİ - Büyüme Gelecek Aylarda Toparlanacak!

Büyümede yavaşlama Ramazan nedeniyle…
Türkiye’deki toplam havayolu yolcu sayısı Tem’12’de %6.1 büyüyerek 14.9mn’a ulaştı ancak Haz’12’ye göre büyümede yavaşlama gözlendi. Yavaşlayan büyüme rakamları Ramazan ayından kaynaklanan negatif etkiye bağlıdır. Yurtiçi yolcu sayısı bu ay yıllık bazda %4.6 artarken (bu oran Haz’12’de %11 büyüme şeklindeydi), uluslararası yolcu sayısı ise %7.3 arttı (bu oran Haz’12 için %9.1 büyüme şeklindeydi).                    
Havalimanları açısından baktığımızda, TAVHL tarafından işletilen Atatürk Havalimanı’nın (Türkiye’deki toplam yolcu sayısının %29’una hizmet veriyor) uluslararası yolcu sayısındaki %16’lık büyüme sayesinde elde ettiği toplam %13’lük büyüme ile liderliğini sürdürdüğünü görmekteyiz (bu oran Haz’12’de %24.7 şeklindeydi). Diğer yandan, İstanbul’un ikinci büyük havalimanı olan Sabiha Gökçen ise  Tem’12’de  yolcu trafiğinde %1.3’lük bir daralma yaşadı.

TAVHL’yi beğenmekteyiz...
TAVHL ve THYAO için AL önerimizi sürdürmekteyiz. Diğer taraftan CLEBI için NÖTR önerimiz devam ediyor.
TAVHL için hedef değerimiz TL12.30 olup %29’luk bir yukarı potansiyele işaret etmektedir. TAVHL THYAO’nun büyümesinden faydalanmaktadır. Diğer taraftan TAVHL zaten kendine özgü bir yatırım hikayesine sahip; entegre iş modeli, yüksek operasyonel kaldıraç, finansal öngörülebilirlik ve temettü ödemelerinin başlaması. Şirket 2012’nin ilk yarısı için %34’lük bir yolcu büyümesi yakalamış ve bu büyümeyi Tem’12’de de sürdürmüştür. İzmir Havaalanı ve Medine Havaalanı’nın katılması bir defalık olumlu etki yaratmıştır (düzeltilen büyüme oranı %20’nin üzerindedir). Atatürk Havaalanı (TAV’ın toplam yolcu trafiğinin %66’sını oluşturuyor) büyümeyi sürükleyen baş etmendir, buna Tunus’taki güçlü toparlanmayı da katabiliriz. Çeyreklere baktığımızda, 2012’nin ilk çeyreğindeki %35’lik büyümenin ikinci çeyrekte de sağlandığını görüyoruz.      
CLEBI için hisse başına TL20.20 olan hedef değerimizi ve NÖTR olan tavsiyemizi koruyoruz. Hindistan operasyonundaki düşük marjlar ve Frankfurt operasyonundaki olumsuzluklar görüşümüzün temel dayanaklarıdır. Ancak şirketin Actera ile oluşturmayı planladığı ortaklık kısa vadede en büyük katalizördür. Söz konusu ortaklık kapsamında Çelebi Havacılık Holding A.Ş.("Holding") hakim ortağı durumunda bulunan Çelebioğlu Ailesi grubun havacılık sektörüne ilişkin yurt içinde ve yurt dışında büyümeye yönelik stratejik planı çerçevesinde; Aile'ye ait, Holding sermayesini oluşturan hisselerin %100 ve CLEBI’nin sermayesini oluşturan hisselerin % 22,63'ünün, sermayesi, oy hakları ve yönetim kontrolünün Türkiye odaklı en büyük özel sermaye yatırım şirketi Actera Group ve Aile tarafından eşit bir şekilde paylaşılacağı bir şirkete devri konusunda bağlayıcı olmayan bir niyet mektubu imzaladı.
Buna göre efektif olarak CLEBI’nin %77.3’ü, yeni kurulacak olan ve Celebi Ailesi ile Actera tarafından eşit bir şekilde yönetilecek olan şirkete devredilecek ve bu nedenle bu işlem çağrı gerektirebilir. Şirket ile ilgili yayınlanan son raporumuzda da belirtildiği üzere şirketin artan uluslarası operasyonları ve yüksek kaldıraç CLEBI’yi uygun bir satın alma hedefi haline getirmektedir. Finansal olarak güçlü bir ortağın şirketin uluslararası genişlemesini hızlandıracağını düşünmekteyiz.
Bunların yanısıra, Mumbai’deki yurtiçi ve uluslararası kargo terminalleri için açılan ihalelerden olumlu sonuçlar gelmesi ve Hindistan’da yer hizmetleri ile ilgili çıkarılan düzenlemenin yürürlüğe girmesi beklentilerimizi olumlu yönde etkileyecektir. Ayrıca şirket İspanyol Newco Airport Services’e ait 4 önemli İspanyol havalimanındaki yer hizmetleri operasyonlarını satın almaktan vazgeçti. Bu gelişme fiyatlamamızı değiştirmemiştir, nitekim fiyatlamamıza dahil edilmemişti.
THYAO için belirlediğimiz hisse başına TL4.20’lik hedef değerimizi koruyoruz, bu değer %29’luk bir yukarı potansiyele işaret etmektedir. THYAO’nun artan operasyonel verimliliği, şirketin 2012 finansal verilerine yansıyacaktır (yükleme faktörü Tem’12’de %82.3 olarak gerçekleşti, Tem’11’de bu oran %79.1 idi). Ancak petrol fiyatlarının yüksek seviyesi nedeniyle daha temkinliyiz. 2012 yılı için varil başına $105’lik bir petrol fiyatı varsaymamıza rağmen, fiyatların son günlerde bu seviyelerin yaklaşık %10 üzerinde seyrettiğini görüyoruz. Nitekim petrol maliyetleri toplam gelirlerin %35’ine denk gelmektedir.
Yolcu sayısı bakımından, şu ana kadar THYAO 2012 hedefi olan %17’lik artış hedefinin önünde. THYAO Tem’12’de yolcu sayısında %15 büyüme sağladı, böylece 2012’nin ilk yedi ayında %19 büyümüş oldu. THYAO yılın geri kalanında %14.7 büyürse hedefini gerçekleştirmiş olacak. Bizim THYAO için 2012 yılı yolcu büyümesi tahminimiz %17.5 olup, bu orana ulaşması için THYAO’nun yılın geri kalanında %15.6 yolcu büyümesi sergilemesi gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder