Her ne kadar Doğuş Otomotiv iştirakleri aracılığı ile
işkollarını çeşitlendirme yoluna gitse de, satış gelirlerinin çok önemli bir
bölümünün yurtiçi otomotiv talebine bağlı olması, düşen talep ortamında
şirketin finansallarının takibimizde bulunan diğer otomotiv firmalarına kıyasla
daha kırılgan olmasına yol açmaktadır. Ancak bulduğumuz hedef değerimize
kıyasla yüksek iskontosu nedeniyle hisseyi “Endeks Üstünde Getiri” tavsiyesi
ile yeniden takibimize alıyoruz. Ancak yurtiçi satış verilerinden özellikle
yılın ilk altı ayında çok olumlu bir tablo beklemediğimiz için şirket hisseleri
için kısa vadede bir katalizör olmadığını da not ediyoruz.
Değerleme Şirketi
indirgenmiş nakit analizi ve benzer şirket çarpanları yöntemlerine %50-50
ağırlık vererek değerliyoruz. Doğuş Otomotiv 2012T 6.4x FD/VAFÖK ve 7.8x 2012T
F/K oranları ile yurtdışındaki benzer şirketlere kıyasla %29 iskontolu işlem
görmektedir. 2011 yılbaşından bu yana şirket hisseleri İMKB-100 endeksinin
ciddi bir şekilde altında performans göstermiştir. Türkiye’nin en geniş satış
ve satış sonrası hizmetler ağına sahip şirketlerden biri olması ve hedef
değerimiz olan 4.20 TL/hissenin işaret ettiği yukarı potansiyeli de göz önüne
alarak Doğuş Otomotiv için “Endeks Üstünde Getiri” tavsiyesi veriyor ve şirket
hisselerinin uzun vadede cazip bir yatırım aracı olduğunu düşünüyoruz.
Doğuş Holding halka arzı Doğuş
Otomotiv, Doğuş Holding’in %3.72 oranında hissesine sahiptir. Yapılacak olan
bir halka arz, bu iştirakin değerini daha iyi ortaya çıkarabilir. Biz
değerlememizde Doğuş Holding’in diğer iştiraklerini göz ardı ederek, sadece
sahibi olduğu Garanti Bankası hisselerinin piyasa değerini (%20 holding
iskontosu vererek) kullandık.
Riskler Makro
tahminlerimiz, otomotiv sektörüne yönelik vergilerde ya da teşvik
sistemlerindeki değişiklik ile TL’nin özellikle €’ya karşı hareketleri şirket
finansalları için yaptığımız öngörülerde değişikliğe yol açabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder