13 Aralık 2012 Perşembe

Şirket ve Sektör Raporları

- Financial Times’ta çıkan habere göre Walmart Migros’un (MGROS, perakende, $2.3mr PD) 81%’ini satınalmak için BC Partners ile görüşüyor. FT’ye göre satınalma $4mr “Firma Değeri” üzerinden gerçekleşecek ($3.2mr PD; şu anki değerin %43 üzerinde). MGROS’un %81’ini kontrol eden BC Partners daha önce MGROS’taki payını 2013 yılında satabileceğine yönelik açıklamalarda bulunmuştu. Daha önce Fransız Carrefour ve İngiliz Tesco’nun MGROS ile ilgilendiğine yönelik haberler de çıkmıştı.
- Emlak Konut GYO (EKGYO, GYO, $4.1mr PD) Kartal’daki arazisi (TL207mn bedelle alınan yaklaşık 100bin metrekare ölçekli arazi) için gelir paylaşımı ihalesinin ilk oturumunu bugün saat 14.30’da kapalı zarf tekliflerin alınmasıyla gerçekleştirecek.  Emsale esas inşaat alanı yaklaşık 142bin metrekare olacak. Arsayı modelimize ekspertiz değerinden koyuyoruz, o nedenle ihale sonucunda oluşacak değer (şirketin ortalama ihale çarpanı 1.61x), EKGYO değerlememize %1.5  (ve arsa Kartal sahil yoluna yakın olduğundan muhtemelen daha fazla)pozitif katkı yapabilir diye düşünüyoruz.
- Uyum Gıda (UYUM, parekende, $79mn PD) Makro Market’in İstanbul’daki mağazalarını alacak. Fiyat henüz açıklanmadı. Makro Türkiye’de 14 ilde 167 mağazaya ve İstanbul’da sadece 8 mağazaya sahip olurken, UYUM’un çoğu İstanbul’da yer alan toplam 41 bin metrakare alana sahip 55 mağazası bulunmaktadır. Yakın zamanda Makro Market UYUM’un %47’ni satın almıştı. Ortaklar Anadolu’da Makro markası altında, İstanbul ve çevresinde ise UYUM Markasi adı altına operasyonlarına devam edeceklerini düşünüyoruz. Bu işlem UYUM’un satış ağını %15 arttırırken, maliyetler bu işlemin şirket üzerindeki net etkisini belirlemede önemli rol oynayacaktır.

- Darty zayıf performans gösteren pazarlardaki zararlarını azaltmak için buralardaki faaliyetlerini gözden geçirecek ve ana pazarlarına odaklanacak. Bununla birlikte, Türkiye pazarı güçlü büyüme potansiyeli taşıdığı için bu piyasadaki faaliyetler elden çıkarılmayacak. Halka açık şirketler Bimeks (BMEKS, tüketici elektronik perakendeciliği, $88mn PD) ve Teknosa (TKNSA, elektronik perakendeciliği, $475mn PD) yurtiçinde satın alma fırsatlarını gözlüyorlar. Son dönemde, artan rekabet şirketlerin marjlarını olumsuz etkiledi; özellikle de BMEKS 3ç12’de zayıf brüt marjlar elde etti. Pazarda olası konsolidasyonun an meselesi olduğunu düşünüyoruz; konsolidasyonun gecikmesi marjların baskılanması sürecini devam ettirecektir.

Hiç yorum yok: