- Financial Times’ta
çıkan habere göre Walmart Migros’un (MGROS, perakende, $2.3mr PD)
81%’ini satınalmak için BC Partners ile görüşüyor. FT’ye göre satınalma $4mr
“Firma Değeri” üzerinden gerçekleşecek ($3.2mr PD; şu anki değerin %43
üzerinde). MGROS’un %81’ini kontrol eden BC Partners daha önce MGROS’taki
payını 2013 yılında satabileceğine yönelik açıklamalarda bulunmuştu. Daha önce
Fransız Carrefour ve İngiliz Tesco’nun MGROS ile ilgilendiğine yönelik haberler
de çıkmıştı.
- Emlak Konut GYO
(EKGYO, GYO, $4.1mr PD) Kartal’daki arazisi (TL207mn bedelle alınan
yaklaşık 100bin metrekare ölçekli arazi) için gelir paylaşımı ihalesinin ilk
oturumunu bugün saat 14.30’da kapalı zarf tekliflerin alınmasıyla
gerçekleştirecek. Emsale esas inşaat alanı yaklaşık 142bin metrekare
olacak. Arsayı modelimize ekspertiz değerinden koyuyoruz, o nedenle ihale
sonucunda oluşacak değer (şirketin ortalama ihale çarpanı 1.61x), EKGYO
değerlememize %1.5 (ve arsa Kartal sahil yoluna yakın olduğundan
muhtemelen daha fazla)pozitif katkı yapabilir diye düşünüyoruz.
- Uyum Gıda (UYUM, parekende, $79mn PD)
Makro Market’in İstanbul’daki mağazalarını alacak. Fiyat henüz açıklanmadı.
Makro Türkiye’de 14 ilde 167 mağazaya ve İstanbul’da sadece 8 mağazaya sahip
olurken, UYUM’un çoğu İstanbul’da yer alan toplam 41 bin metrakare alana sahip
55 mağazası bulunmaktadır. Yakın zamanda Makro Market UYUM’un %47’ni satın
almıştı. Ortaklar Anadolu’da Makro markası altında, İstanbul ve çevresinde ise
UYUM Markasi adı altına operasyonlarına devam edeceklerini düşünüyoruz. Bu
işlem UYUM’un satış ağını %15 arttırırken, maliyetler bu işlemin şirket
üzerindeki net etkisini belirlemede önemli rol oynayacaktır.
- Darty zayıf performans gösteren pazarlardaki
zararlarını azaltmak için buralardaki faaliyetlerini gözden geçirecek ve ana
pazarlarına odaklanacak. Bununla birlikte, Türkiye pazarı güçlü büyüme
potansiyeli taşıdığı için bu piyasadaki faaliyetler elden çıkarılmayacak. Halka
açık şirketler Bimeks (BMEKS, tüketici elektronik perakendeciliği, $88mn
PD) ve Teknosa (TKNSA, elektronik perakendeciliği, $475mn PD)
yurtiçinde satın alma fırsatlarını gözlüyorlar. Son dönemde, artan rekabet
şirketlerin marjlarını olumsuz etkiledi; özellikle de BMEKS 3ç12’de zayıf brüt
marjlar elde etti. Pazarda olası konsolidasyonun an meselesi olduğunu
düşünüyoruz; konsolidasyonun gecikmesi marjların baskılanması sürecini devam
ettirecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder