TTKOM için hisse başına TL8.30
(önceki hedef fiyat: TL7.50) hedef fiyat ile NÖTR önerimizi sürdürmekteyiz. Hedef değerimiz %19 yukarı yönlü
potansiyele işaret etmektedir ve bu nedenle tavsiyemiz NÖTR’dür. Hedef
değerimizdeki yukarı yönlü revizyon faizlerdeki düşüş nedeniyle daha önce %10.7
olarak kullanılan risksiz getiri oranını %9.7’ye düşürmemizden
kaynaklanmaktadır. TTKOM 2ç12’de beklentilere paralel operasyonel sonuçlar
açıklarken, net satışlardaki büyüme beklediğimiz gibi hız kazansa da, büyüme
bizim beklentimizin aksine esas faaliyet dışı gelirlerden kaynaklandı. Bu
çeyrekte TL630mn (kur farkının olumlu etkisi ile yıllık 25% büyüme) olarak
açıklanan net kar yüksek gelen finansal giderler nedeniyle bizim
beklentimizin bir miktar altında kaldı. Şirket önemli oranda temettü
ödemektedir ve bu da yatırımcılar açısından en cazip noktalardan biridir.
İnşaat gelirleri büyümeye katkı sağladı…
Şirket 2012 yılı için %6-8 net satış
büyümesi ve düşük 40’lar dzl. FAVÖK hedeflerini korusa da, fiyatlardaki
enflasyon düzeltmesine rağmen (Haz’12’de yapıldı) sabit ses gelirlerinde
düşüşte artış olduğundan eski tahminlerimize göre 2012 yılı daha muhafazakar
net satış büyümesi (%4.5) tahmin etmekteyiz. Bu çeyrekte şirketin
konsolide net satışları yıllık bazda %7 artarken (bir önceki çeyrekteki artış
%2.5) inşaat gelirleri bu artışa önemli katkı sağladı. Düzletilmiş bazda ise
büyüme bu çeyrekte %2.2 olarak gerçekleşti (bir önceki çeyrekte %1.6 büyüme).
Marjlar tarafında FAVÖK marjı beklentimiz değiştirmeden bırakırken daha önce
TL2.7mr olan 2012 yılı net kar beklentimiz TL2.6mr’a geriledi.
Sabit abone kaybı arttı; ADSL’de yeni abone
yok…
TTKOM 2ç12’de 310 bin
sabit abone kaybederken (1ç12’de 210 bin kayıp) fiyatlardaki enflasyon
düzeltmelerine rağmen sabit ses gelirleri bu dönemde yıllık %7 geriledi. TTKOM
bu çeyrekte yeni ADSL abone elde edemedi ancak fiyat artışları ve
kullanımdaki artış nedeniyle ADSL’de büyüme bu çeyrekte, ilk çeyrekte elde
edilen büyümenin bir miktar üzerinde gerçekleşti. Enflasyon nedeniyle
gerçekleştirilen fiyat artışlarının sabit tarafta etkisinin yılın geri
kalanında daha güçlü olmasını beklemekteyiz.
Mobil tarafta büyüme daha güçlü ancak marjlarda
iyileşme yok…
Mobil tarafta rekabet yoğun bir şekilde
devam etmektedir. Avea bu çeyrekte yıllık %13 net satış büyümesi elde ederken
(1ç12’de %12 büyüme) abone bazında yıllık %7 büyüme ve abone başına
gelirlerdeki yıllık %4 büyüme (kullanım oranlarında ulaşılan rekor seviyelerin
katkısı ile) satışlardaki büyümeye etki etti. Şirket bu çeyrekte net 70 bin
yeni abone elde ederken (1ç12’de 170 bin yeni abone) toplam abone sayısı 13mn’a
yükseldi ve faturalı aboneler toplam abone sayısının %45’ini oluşturdu. Mobil
tarafta FAVÖK bu çeyrekte yıllık bazda %26 artarken FAVÖK marjı %10
seviyelerinde kaldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder