Modern pazarlamanın ünlü isimlerinden Jack Trout, pazarlama için
vazgeçilmez olan “basitlik/sadelik” kavramının aynı zamanda müşteri deneyimi içinde
oldukça önemli olduğunu belirtiyor. İşte Trout’un bazı düşünceleri ve örnekleri…;
Öncelikle, müşterilerin komplike değil, basit
çözümlerden hoşlandığını söylüyor Trout. Örneğin Volvo’nun buna çok güzel bir örnek
olduğunu, markanın kendisini karmaşık vaatlerle değil, sadece “güven” arayan müşterileri
hedefleyerek oldukça büyük bir Pazar payı edindiğini belirtiyor. Yazar aynı zamanda
insanların düşüncelerini ve hayat şekillerini değiştirmekten hoşlanmadıklarının
da üstünde duruyor. Bunun en güzel örneklerinden birinin ise Coca- Cola olduğunu
söylüyor. Marka kendini geliştirse ve yenilesede insanların algılarındaki imajını
uzun senelerdir değiştirmeden koruyor.
Markaların müşteri deneyimi yaratması için
enönemli noktalardan biri ise müşterilerin algılarının neresinde olduklarının ve
onlar için ne ifade ettiklerinin açıkolması. Örneğin “JustDoIT/SadeceYap” sloganıyla
bilinen Nike, aslında müşterileri için “Dünyanın
en iyi atletlerinin kullandığı marka” olarak konumlanmış durumda…
Dolayısıyla yeni
reklam kampanyalarında bunun üzerine gidenNike’ın Pazar payının artması bir şans
eseri değil…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder