Gelecek vadeden ihracat
olanakları, şirketin kırmızı et segmentinin toplam satışlardaki payının
artacağına dair vermiş olduğu öngörü ve risksiz faiz oranını %10.7’den %9.7’ye
çekmemiz sonucu daha düşük AOSM sebebiyle, BANVT için hedef fiyatımızı hisse
başına TL4.90’den TL6.27’ye yükseltiyoruz. Diğer etmenler sabit kaldığı
düşünülürse, daha düşük risksiz faiz oranı kullanmamız hisse başına fiyatı
TL0.95 arttırmıştır. Sonuç olarak, şirket için AL önerimizi koruyoruz. Banvit,
12.0x F/K’12t ve 7.6x FD/FAVÖK’12t ile işlem gören global benzerlerine karşılık
sırasıyla 6.3x ve 6.3x ile işlem görmektedir, bu da şirketin ucuz olduğunu bir
kez daha gösteriyor.
Körfez
ülkelerine ihracat gelecek vadediyor…
Türkiye’nin 3 ana ithalatçı bölge
(Rusya, Avrupa Birliği ve Körfez Ülkeleri) arasında bulunması sebebiyle, Türk
tavuk ürünleri sektörü açısından ihracat oldukça umut vericidir. 1ç12’de
Türkiye’nin tavuk ürünlerinden elde ettiği ihracat geliri 72 bin tonla (yıllık
bazda %44 yüksek) $118mn’a (yıllık bazda %50 yüksek) ulaştı. Dolayısıyla,
BANVT’in pazar payı 1ç12’de yıllık bazda %1 arttı, şirketin ihracatı 9 bin
tonla $14.6mn’a (yıllık bazda %72 yüksek) ulaştı.
Körfez ülkeleri 2011’de 1.9mn ton
tavuk ürünü ithal ettiler (yıllık bazda %6 yüksek). Suudi Arabistan devletinin
Türkiye’den tavuk ithalatına karşı koyduğu yasağı kaldırılmasıyla (Oca’12’de),
2012’de Türkiye’nin Körfez ülkelerine yapacağı tavuk ihracatında yıllık bazda
daha keskin bir artış beklenebilir. Banvit, ürünlerini Körfez ülkelerinde
pazarlamak amacıyla, $0.3mn (AED1mn) sermayeyle, Birleşik Arap Emirlikleri,
Jebel Ali serbest ticaret bölgesinde şirket kurmaya karar verdi. Bu yatırımın,
şirketin uzun vadeli stratejisi olan Birleşik Arap Emirlikleri’nde marka değeri
yaratmak ile uyumlu olduğunu düşünüyoruz.
Kırmızı
etin payı artacak, tavuk fiyatları hala yükseliyor…
Kırmızı et segmentinden elde
edilen gelirin toplam gelirlerdeki payı 2010’da %9 iken, 2011’de %7’ye
geriledi. Geçmişte devletin düşük gümrük vergisiyle kırmızı et ithalatına izin
vermesinden oldukça zarar gören üreticiler, artık kırmızı ette fiyat
hareketlerinin sabitlenmeye başladığını düşünüyorlar. Bu sebeple, BANVT önceki
kırmızı et hedeflerini koruyor ve sürüsünü arttırıyor. Şirket 2014 itibariyle
sürüsünü 50 bine çıkarmayı hedefliyor ve 2012’de kırmızı etin toplam
satışlardaki payının tekrar %9’e ulaşmasını planlıyor.
Tera Menkul
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder