Hedef fiyatımızı güçlü trafik verileri
sonrası yükseltiyoruz
§ Hedef fiyatımızı 7,50TL olarak revize ediyoruz. Türk
Hava Yolları (THY) tarihsel olarak en yüksek yolcu doluluk oranları açıklamaya
Kasım 2012 ayında da devam etmiştir. Bu veriler sonrasında THY’nin 2012 yılını
%79 gibi bir yolcu doluluk oranı ile bitirmesini bekliyoruz. Bu verilerden de
anlaşılacağı üzere, geçmiş yıllarda uçak filosuna ve yeni hat açılışlarına
yapmış olduğu yatırımların pozitif dönüşünü şirket görmeye başlamıştır. Yeni
açılan hatların birbirini daha fazla beslemesi sonrasında transfer yolcu
rakamlarında görülen yıllık yüksek artışlar (örn: Ocak-Kasım 2012’de %43) buna
güzel bir örnektir. Güçlü gelen son yolcu trafik verileri ve şirket
yetkililerinin önümüzdeki dönem büyüme planlarıyla ilgili açıklamaları
sonrasında (bilhassa yeni hat açılışları nedeniyle) 2013 tahminlerimizin
muhafazakar kaldığını düşünüyoruz. Yolcu trafik verilerimizi yukarı doğru
revize etmemiz sonucunda hisse için hedef fiyatımızı da 7.50TL’ye
yükseltiyoruz.
§
Temel veriler
hissenin güçlü performansını haklı kılıyor. THY sene başından beri
İMKB’nın üstünde bir performans göstermiştir. Ancak, hissenin 2011 yılındaki
zayıf performansını dikkate alınca, tarihsel olarak rekor seviyerlerde gelen
yolcu trafik rakamları ve güçlü gelen finansal veriler sonrasında bu hareketin
daha ziyade geçmiş yıllardaki zayıf hareketin bir düzeltmesi olduğunu
düşünüyoruz. THY’nin diğer İMKB şirketlerine göre sahip olduğu yüksek büyüme
potansiyelini göz önüne alınca, hissenin kısa vadede İMKB’nin üstünde
performans göstermeye devam etmesini bekliyoruz.
Lufthansa ile görüşmelerin
1Ç13’de başlaması bekleniyor. Üst düzey hükümetler seviyesinde gerçekleşen iyi niyet konuşmaları
sonrasında, THY ile Lufthansa’nın önümüzdeki dönemde daha yakın ortaklık
seçeneklerini tartışmak için görüşmelere başlaması beklenmektedir. Şu an için
hala görüşmelerin ne zaman yapılacağı belli değildir, fakat genel beklenti
1Ç13’de başlayacağı yönündedir. Temel olarak THY ve Lufthansa’nın büyüklükleri
arasındaki fark nedeniyle, daha önce British Airways ve Iberia arasında kurulan
International Airlines Group gibi eşit yönetimli bir birleşme olasılığını düşük
görüyoruz. Daha ziyade belirli coğrafi pazarlarda THY ile Lufthansa’nın ortak
hareket etmesini bekliyoruz (örn: THY’nin şu an Lufthansa’nın diğer bazı
havayolları ile ortak hareket ettiği Kuzey Atlantik pazarındaki Atlantic++
ortaklığına dahil olması ve/veya Orta Doğu gibi yeni pazarlarda ortak hareket
etme kararı alınması gibi). Bunun dışında kargo, teknik ve yer işletme gibi
konularda da ilişkilerin geliştirilmesi yüksek olasılıklıdır. Yaratılacak
sinerjiler ve bu sayede sağlanacak gelir artışı / gider düşüşleri nedeniyle,
THY ile Lufthansa arasındaki ortaklık görüşmelerinin hisse için en önemli
pozitif beklenti olduğunu düşünüyoruz.
Yapı Kredi Yatırım
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder