TCELL için NÖTR tavsiyemizi
sürdürmekteyiz. Şirket için hisse başına TL10.0 olan hedef değerimizi TL10.90’a
çıkardık ve bu da %6.3 yukarı potansiyele işaret etmektedir. Hedef değerdeki artış genel olarak
daha önce %10.7 olarak kullanılan risksiz getiri oranını %9.7’ye düşürmemizden
kaynaklandı. TCELL’de gündem aynı; ortaklar arasındaki uyuşmazlıklar
devam ediyor; SPK düzenlemelerine uyum sağlanamadı; temettü ve hisse geri alımı
katalizör ancak genel kurul onayı gerektirmektedir. Şirketin ilk
çeyrekte açıkladığı beklentilerin üstünde finansal sonuçların ardından 2ç12’de
de beklentilerden güçlü rakamlar açıkladı. Bu sonuçların ardından yönetim 2012
hedeflerini yukarı yönlü revize etti. Şu aşamada TCELL 2012 için TL10.1-10.3mr
aralığında net satış, TL3.05-3.20mr aralığında FAVÖK hedeflerken bu da %29.7 ve
%31.1 aralığında FAVÖK marjına işaret etmektedir.
Güçlü net satış büyümei
ses ve data gelirleri ile desteklendi…
TCELL bu çeyrekte en yüksek 2. çeyrek
satışını elde etti. Konsolide net satışlar bu çeyrekte bir önceki çeyreğe paralel (yıllık
%12.5) büyüme sergiledi. Türkiye gelirleri bu çeyrekte yıllık
%9 büyüme sergilerken, iştiraklerin büyümesi yıllık %37 olarak gerçekleşti. TCELL Türkiye’de ses gelirlerindeki %8 ve mobil internet & servis gelirlerindeki %18 büyümeden olumlu etkilendi. Türkiye’de TCELL’in şebekesindeki artan akıllı telefon sayısı data ve servis gelirlerini olumlu etkilerken halen daha sınırlı akıllı telefon penetrasyonu (müşteri bazının %15’i) önümüzdeki dönem için güçlü bir potansiyele işaret etmektedir. Yılın ilk yarısında elde ettiği güçlü satış verilerinin ardında TCELL için 2012 net satış tahminimizi %2 arttırarak TL10.2mr’a revize ettik.
Yeni hedefler daha
düşük marja işaret ediyor…
TCELL’in elde ettiği net satış rakamı
güçlü bir büyümeye işaret ederken, artan fiyat rekabeti nedeniyle marjlar geçen
yılın aynı dönemine göre daralmıştır. FAVÖK bu çeyrekte %8 büyürken, geçen yılın aynı
döneminde %31.6 olan FAVÖK marjı bu çeyrekte %30.4’e gerilemiştir. Pazarlama
giderlerinde yavaşlamaya rağmen marjlardaki daralma “her yöne” tarfilerin
arması nedeniyle arabağlantı giderlerindeki yükselişten kaynaklanmaktadır.
TCELL’in yeni hedefleri daha yüksek büyümeye işaret ederken FAVÖK marjı
açısından daha düşük marjlara işaret etmektedir.
Abone bazını korumaya
kararlı…
Artan rekabete rağmen TCELL bu
çeyrekte en fazla abone kazanan operatör oldu. Şirket bu çeyrekte 536 bin yeni
faturalı abone kazanımının katkısı ile toplamda 192 bin yeni abone elde
ederken, Vodafone Türkiye ve Avea her ikisi aynı dönemde 100’er bin yeni abone
elde etti. Sonuç olarak, TCELL bu çeyrekte abone bazında yıllık %2 büyüme
elde ederken, faturalı abonelerin toplam abone içindeki artan payı sayesinde
abone başına aylık ortalama gelirde %5.6 büyüme gerçekleşti. Ancak
faturalı abonelerden elde edilen abone başına aylık gelir rakamı artan
rekabetten olumsuz etkilendi ve yıllık 1.3% düşüş gösterdi.
Tera Menkul
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder