AMPD verilerine göre organize
perakende sektörü Oca’12’de 9% büyüme sergiledi. Bilidiği gibi sektörün büyüme
oranı 2011 yılında da 9% olarak gerçekleşmişti (2010 yılı büyüme oranı 3%).
Diğer taraftan güven endeksi aylık bazda bir miktar iyileşme gösterse de hala
negatif bölgededir.
Alt segmentler bazında baktığımızda
organize gıda perakendesi Oca’12’de 3% büyüme sergilerken, gıda dışı tarafta
büyüme yıllık 17% olarak gerçekleşti. Hazır giyim segmenti ise bu ay yıllık
bazda 21% büyüme sergiledi.
Diğer taraftan Nielsen verisi
Ara’11’de hızlı tüketim ürünleri cirosunun bir önceki aya göre yatay kaldığına
işaret ederken, sektör 2011’i 11% büyüme ile kapadı.
Güven Endeksi iyileşiyor fakat hala negatif…
Gelecek 3 aya ilişkin sinyaller veren
mevsimsellikten arındırılmış TEPAV Perakende Güven Endeksi (TEPE) Şub’12’de
negatif 0.9 olarak açıklanırken geçen ay negatif 1.8 olan veriye göre iyileşme
gösterdi. Ancak geçen yılın aynı dönemindeki değerin 6.5 puan altında
kalmıştır..
Diğer taraftan Şub’11’de AB-27
Perakende Güven Endeksi negatif 12 olarak açıklanırken bir önceki aya göre
negatif 14 olan veriye göre iyileşme göstermiş oldu. TEPE ile AB-27
Perakende Güven Endeksi arasındaki çift haneli fark bu ay da kroundu.
MGROS ve BOYNR’i beğenmekteyiz…
İzleme listemizdeki perakende
hisseleri için mevcut tavsiyelerimiz hedef fiyatlarda herhangi bir revizyona
gitmeden sürdürmekteyiz. MGROS’u (supermarket ve hipermarket)
indirim mağazaları zinciri “Sok” satışı nedeniyle kaybedilen büyümeyi yeni
format mağazalar ile telafi etmesini beklediğimizden ve “Sok” satışı sonrası
konsolide marjlarda iyileşme gözlemlediğimizden beğenmekteyiz. Şirket 2011
yılında 11% büyüme elde ederken 2012 yılında da bu oran sürdürülecek (2012 yılı
için ciro hedefi TL6.4mr).
BOYNR (departmanlı mağaza zinciri) 2011 yılında 19% büyüme elde ederken
2012’deki büyüme de benzer olacak. Şirket son dönemde en yakın rakilerinden
YKM’yi satınalmak için anlaşmaya vardı. YKM’nin bilanço verileri ve faaliyet
marjları henüz açıklanmadığından bu satınalmanın BOYNR üzerinde net etkisini
daha sonra değerlendirmiş olacağız ancak YKM’nin şu aşamada BOYNR’in pazardaki
konumunu güçlendirecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder